Butik og café i Hadsten

Butikken og cafeen i Hadsten flytter til to nye, separate lejemål i løbet af foråret.

Genbrugsbutikken får mere plads, når den flytter ind i lejemålet på hjørnet (tidligere Gokken), og der bliver væsentligt bedre forhold for både de frivillige i butikken og for vores kunder.

Røde Kors cafeen kommer til at ligge i lejemålet mellem Frisør King og Politiet. De nye lokaler vil danne ramme for de sociale aktiviteter, der altid har været i cafeen, nemlig nørklerne, lektiecafe og forskellige integrationsaktiviteter. Derudover vil lokalerne fungere som mødelokale for f.eks. de frivillige i butikken samt bestyrelsen,

Udover de traditionelle aktiviteter vil cafeen også rumme en cafe for unge med det formål, at vi kan trække unge til fællesskabende aktiviteter. Ideen er, at cafeen skal danne ramme om fællesskab blandt de unge - og byens borgere i øvrigt - som kan mødes over et spil, en snak, en quiz eller lignende. Cafeen skal være økonomisk bæredygtig, og overskuddet fra salg af kaffe mm. skal gå til Røde Kors projekter i Hadsten og Hinnerup.

Har du spørgsmål?

Har du spørgsmål, input eller kommentarer til vores lokale Røde Kors aktiviteter i Hadsten, eller har du lyst til at blive frivillig, kan du kontakte nedenstående:

• Lis Hindsgaul, butiksleder, 61 65 64 88
• Lise Nielsen, nørkleleder, 29 28 22 42