Indsamling 2022

Landsindsamling 2022

Kom og vær med den 2. oktober 2022, hvor vi samler ind til børn!

• Katastroferamte børn fra Ukraine, Yemen og Afghanistan, der har desperat brug for livreddende mad, vand, akut lægehjælp, psykosocial støtte og beskyttelse.

• Børn i udsatte familier i Danmark, hvor de voksne kæmper med job-usikkerhed, sygdom og økonomiske bekymringer. Børnene står udenfor, fordi der ikke er penge til fritidsaktiviteter, ferier, fødselsdage og alt det andet, deres klassekammerater deler og taler om.

Der er brug for os, fordi INGEN børn skal stå helt alene. Hverken krigsramte børn, der har mistet alt, og nu må kæmpe for at overleve og føle håb. Eller børn herhjemme, der må klare sig uden muligheder og trygge rammer, fordi de vokser op i et udsat hjem. Heller ikke deres udsatte forældre skal stå alene. Eller de syge hjemløse, der må leve alene på gaden uden ly, mens de prøver at blive raske.

Krig, sult og nød hærger i store dele af verden. Børn bliver sårede i blodige bombeangreb, deres forældre bliver slået ihjel. Børn mister alt og står alene tilbage uden mad, skolegang, lægehjælp og den omsorg, som alle børn har brug for. Ved fælles hjælp kan vi give dem den hånd, der ændrer deres trivsel.

Også i Danmark stiger antallet af sårbare børn. De vokser op i udsatte familier og mangler netværk og støtte, mens deres voksne kæmper med job-usikkerhed, manglende overskud og økonomiske bekymringer. Børnene står udenfor og har ikke adgang til de muligheder og fællesskaber, deres klassekammerater deler. De har hårdt brug for vores omsorg og støtte og må ikke have det svært helt alene.

Røde Kors-indsamling går i år til børn i nød. Krigsramte, hjemløse, udsatte. Tak, fordi du hjælper. Sammen kan vi ALT.

Giv 3 timer af din tid den 2. oktober 2022 - og gør en forskel, der virkelig kan mærkes!

Bliv indsamler

Hadsten